ЗВІТ
керівника
закладу Дудченко ЛВ
про основні
напрямки діяльності за 2020-2021 навчальний рік
Закінчився навчальний рік і
тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи,
оцінити діяльність директора на посаді протягом 2020/ 2021 навчального року.
На цих загальних зборах ми
керуємося Положенням про порядок звітування керівників освітніх закладів перед
трудовим колективом, представниками громадського самоврядування школи щодо
своєї діяльності на посаді протягом навчального року, яке було затверджено
наказом №178 від 23.03.2005 року Міністерством освіти і науки України.
Як директор школи у своїй
діяльності протягом звітного періоду я керувалася Статутом школи, Правилами
внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов'язками директора школи,
законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника
загальноосвітнього навчального закладу.
1.Загальні
відомості про навчальний заклад:
Комунальний заклад «Любимівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»
Гуляйпільської районної ради перебував в комунальній власності Гуляйпільської
районної ради, а з 01 січня 2021 року переданий до комунальної власності
Малинівської сільської ради, розташована
по вул. Шкільній.26 с Любимівка. Навчання і виховання в школі здійснюється
українською мовою. Наразі в школі 7 повних класів, з кількістю учнів більше 5 (1,2,3,5,6,9,11класи)
та 3 групи ,менше 5 учнів, що здобувають освіту за індивідуальною формою навчання
у вигляді педагогічного патронажу (4,7,8 класи). Школа розрахована на навчання
240 учнів, загальна кількість учнів в поточному навчальному році склала 54
дітей, що складає 25 % від проектної потужності. Заклад працює в одну
зміну.
2. Матеріально-технічна
база навчального закладу:
В закладі функціонує 14
навчальних кабінетів, 2 навчальні
майстерні , бібліотека, медичний кабінет. З жовтня 2020 року повноцінно
функціонує оновлений спортивний зал школи та облаштована спортивна кімната для
учнів початкової школи. Не проводились уроки
в майстернях через аварійний стан стелі в майстерні по металу та
технічні проблеми з опаленням.. За
висновками комісії , що проводила огляд готовності закладу до нового
навчального року, всі приміщення відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. За
останній рік проведена значна робота щодо поліпшення матеріально-технічної бази
закладу. Перш за все влітку та на початку осені 2020 року проведено значний ремонт приміщень школи,
оновлено коридор І поверху, підготовлено
класну кімнату для 1 класу НУШ, здійснено поточний ремонт всіх кабінетів без
залучення батьківських коштів, оновлено їдальню. В грудні 2020 року закуплено
нове технологічне обладнання для харчоблоку: 3 технологічні столи,2 столи для
роботи з борошном та хлібом, витяжний зонт, настільний марміт на загальну суму
37 тис грн. В всіх кабінетах встановлено рефлектори за батареї центрального опалення з метою
економії тепла в опалювальний період. Замінено двері запасного виходу з ІІ
поверху за рахунок коштів Гуляйпільської районної ради. Закуплено частину
вершал для встановлення на даху основного корпусу. Завершено реконструкцію
шкільної котельні за рахунок спонсорської допомоги С.І. Курмана., опалювальний
сезон 2020-2021 років здійснювався новими сучасними котлами з використанням паливних
брикетів.
Для забезпечення повноцінного функціонування 1 класу було використано 68
200 грн державної субвенції ( проти 34 279
у 2019 році). За ці кошти оновлено дидактичну базу , докуплено м’які
меблі, осередок вчителя, комп’ютер, фабрику друку, м’які меблі та мобільні
столи для учнів. Поповнено дидактичними матеріалами ресурсний куточок для проведення занять з
учнями ,що здобувають освіту за інклюзивною
формою,зокрема для формування правильної
вимови у дітей з вадами мовлення, оскільки це найбільша група дітей з ООП в
закладі.
Значна увага протягом року приділялась створенню
та підтриманню безпечних умов праці та
навчання: видано наказ по школі від 29.01 2021року «Про виконання заходів з
питань дотримання правил безпеки» . В закладі оновлено інформаційні куточки з пожежної
безпеки, сигнальні символи; скориговано
та затверджено наказом по школі від 04.01 2021 року № 04 « Про
організацію роботи з охорони праці в закладі» зміст посадових інструкцій та
інструкцій з охорони праці для учнів , вчителі, працівників школи; вчасно
проводились та відповідно фіксувались необхідні інструкції щодо охорони праці учасників освітнього процесу в
закладі.
При необхідності виконувались роботи щодо убезпечення робочих місць
працівників школи: закуповувались гумові рукавички та прогумовані фартухи для працівників
харчоблоку, робочі рукавички для
кочегарів, провелися роботи щодо
встановлення додаткового заземлення миєчних ванн та бойлера на кухні.. Протягом
року постійно закуповувались таблетки для чищення унітазів, дезінфікуючі
засоби, одноразові накладки на туалет, а
період карантину ще і дезінфектори для рук.
Фонд заробітної плати вчителів
складає (освітня субвенція ) 2 171 843, техперсоналу 1 014 661грн.
Загальна вартість утримання школи
за рахунок бюджетних коштів.4 426142 (проти 4 002 969)грн, що
відносить заклад до найдорожчих в громаді.
Окрім того було залучено 86 000 грн коштів сільської ради ( харчування
учнів, демонтаж устаткування опалення в спортзалі),та Гуляйпільської районної
ради157 970 грн ( інтерактивна дошка, меблі, моноблоки), загальною сумою
243 970 грн. Отож, впродовж року заклад використав 4 670 112
грн.
3.Кадрове забезпечення навчального закладу:
\ Функціонування закладу забезпечує колектив школи загальною постійною
чисельністю 27 працівників. З них 17 педагогічних працівників та 10
обслуговуючого персоналу . Педагогічний колектив представлений 14 постійними
вчителями, 2 асистентами вчителя, бібліотекарем. Серед вчителів 2 педагога не
мають вищої освіти, 12 з вищою освітою.
За освітньо-кваліфікаційним рівнем в школі працює 2 бакалавра , 9 спеціалістів з
вищою освітою.
Кваліфікаційну категорію «спеціаліст» має 7 педагогів,
«спеціаліст ІІ категорії» 2 педагог,
«спеціаліст І категорії» 6 педагогів ,
«спеціаліст вищої категорії» 2 педагоги,
1 педагог має вчене звання
«кандидата педагогічних наук», 3 педагогічне звання «старший вчитель».
За стажем роботи переважають досвідчені вчителі :
до 10 років педагогічного стажу мають 5 вчителів, 10-20 жодного, 20-30 років 4
вчителі, більше 30 років 8 вчителів.
Середній вік вчителя в школі складає 50 років , що
свідчить про старіння педагогічного колективу і є тривожним сигналом.
До школи прибуло 3 молодих вчителі : Кияшко СР., Опішняк
МЮ, Марченко КІ, з них 1 має вищу педагогічну освіту,1 середню спеціальну
педагогічну освіту,1 не має педагогічної освіти.
Протягом року практично всі педагоги пройшли
запропоновані для них курси підвищення
кваліфікації, які проводились вже у новому форматі, а через введення
карантину і в дистанційній формі. Також
протягом року вчителі приймали участь в
різноманітних тренінгах. Під час
карантину практично всі вчителі, крім Драного ОІ, пройшли навчання на тренінгах
он-лайн платформ та надали відповідні сертифікати.
Директор школи Дудченко Любов Володимирівна , на
посаді директора працюю 3 роки; освіта вища педагогічна, закінчила з відзнакою
Мелітопольський державний педагогічний інститут в 1983 році за фахом вчитель
географії та біології; кваліфікаційна категорія вища, педагогічне звання
«старший вчитель»,загальний педагогічний стаж роботи 38років , в тому числі 14
років адміністративної.
Заступниками директора навчального закладу працюють :
з навчально –виховної роботи Жовнір Марина
Іванівна, стаж роботи на посаді 3 роки, освіта вища педагогічна, закінчила
Запорізький державний університет за фахом «Філологія», кваліфікаційна
категорія вища, педагогічне звання «старший вчитель»;
з виховної
роботи Комарова Віта Єгорівна, стаж роботи на посаді 1рік, освіта вища,
закінчила Запорізький держаний університет за фахом «Історія та
правознавство»,спеціаліст.
4. Медичне
обслуговування учнів у навчальному закладі:
В поточному навчальному році першочергово здійснюється
медичною сестрою Дядюн ІІ
Пріоритетними напрямами роботи є контроль дотримання норм та
якості харчування учнів; контроль санітарного стану здобувачів освіти; надання
первинної долікарської допомоги у випадках погіршення самопочуття, травм чи інших
екстрених випадків. Медична сестра співпрацює з Любимівським ФАПом та
Новозлатопільською АЗПСМ. Головним чином зусилля направлялись на
ліквідацію проявів педикульозу в закладі і були достатньо успішними. Медсестрою
ведеться вся необхідна документація
Медичні огляди здобувачів освіти здійснено
планово і достатньо організовано. В
цілому медогляд пройшло 96 % здобувачів освіти.
Протягом 2020/2021 навчального року робота класних
керівників з
учнями щодо безпеки
життєдіяльності та запобігання дитячого травматизму мала систематичний
характер (двічі на місяць): проводились
заплановані бесіди та інструктажі з безпеки життєдіяльності.
Перед канікулами проводились єдині
уроки з безпеки життєдіяльності учнів, під час яких діти записували пам’ятки і
вклеювали їх до своїх щоденників, робилися записи в класних журналах на
сторінці «Бесіди щодо запобігання
дитячого травматизму». Проводились додаткові бесіди за фактами нещасних
випадків, які сталися з
учнями району, області, які фіксувалися в класних журналах та
щоденниках учнів.
Класні журнали та щоденники учнів
систематично перевірялись на наявність записів бесід з попередження дитячого
травматизму та пам’яток для дітей. Перевірка журналів показала, що в кожному класному
журналі відведені сторінки по попередженню дитячого травматизму. Так, з 1 по 11
класи записи ведуться вірно, вчасно і охайно. Всі класні керівники оперативно
реагують на необхідність проведення додаткових бесід з учнями та пильнують за наявністю
пам’яток в щоденниках дітей.
Питання щодо
запобігання дитячого травматизму розглядалися на нарадах при
директорові, засіданнях методичного об’єднання класних керівників. До
роботи з попередження всіх видів дитячого травматизму залучалася й батьківська
громадськість. На батьківських зборах розглядалися питання з профілактики
травматизму та інфекційних захворювань серед дітей.
Перед кожним виїздом на
змагання, перед проведенням трудових десантів, з учнями проводились цільові
інструктажі з техніки безпеки життєдіяльності та видавалися відповідні накази.
Протягом 2020/2021 навчального року проводилися профілактичні бесіди шкільної медсестри з
попередження розповсюдженню інфекційних захворювань, профілактики дитячого
травматизму та проявів негативних явищ в учнівському середовищі.
Класні керівники
проводили додаткові профілактичні бесіди з учнями про негативний вплив нікотину
та вживання алкоголю, наркотичних речовин на організм людини.
5.Організація харчування учнів у навчальному закладі:
здійснюється самостійно
працівниками харчоблоку : кухарем Панасейко ІІ., помічником кухаря Рубан ОО,
під контролем медичної сестри Дядюн ІІ. Постачання продуктів здійснюється
шляхом спонсорських внесків батьків та через ПП «Світ продуктів-2», та ПП Шматько
АЛ
Обладнання харчоблоку наявне в
необхідній кількості ,оновлено впродовж 2020 року. Протягом року всі здобувачі
освіти харчувались згідно графіка 1 раз
на день. Гарячим харчуванням в школі
охоплено практично всіх учнів, окрім
тих, які періодично мали потребу в особливому дієтичному харчуванні. З метою забезпечення
сучасних вимог до організації харчування учнів протягом навчального року
реалізовувалось оновлене меню за рецептами Є Клопотенка та поступово
здійснювався перехід на оновлені стандарти харчування зі зниженим вмістом цукру
та солі в готових стравах. Для
популяризації здорового харчування серед учнів та батьків закладу
школа стала учасником Всеукраїнського
фуд челенджу «Здорове харчування» в рамках європейського проекту Хелсі Скул,
який тривав 4 тижні в квітні -травні 2021 року.
Харчуванням учнів пільгових категорій
в І семестрі здійснювалось за кошти Любимівської сільської ради, в ІІ семестрі
за кошти Малинівської сільської ради. Денна вартість харчування склала близько
14 грн.
Приписів
санітарно-епідемілогічної служби, щодо організації діяльності харчоблоку протягом
навчального року не було
6. Навчально-виховна
робота у навчальному закладі:
В 2020-2021 навчальному році здійснюється у відповідності
з Освітньою програмою школи ,затвердженою педагогічною радою закладу 30 серпня
2020 року. Наш колектив – це вчителі, учні, батьки, громада, , які володіють
перспективним баченням того, яких змін школа потребує сьогодні, але в силу
різних причин не згуртовані в єдиний організмі та не зовсім готові до співпраці для спільного
розв’язання проблем. Розуміючи, що необхідною умовою для формування успішного
випускника школи є саме спільна праця,толерантність і взаєморозуміння, саме
робота в цих напрямках є наразі пріоритетною Місія закладу: Створення
сучасного освітнього середовища, спрямованого на пошук та впровадження
ефективних способів розкриття, вдосконалення та реалізації творчого потенціалу
дитини через навчання , сім’ю, громаду. Кожній дитині – гідні й необхідні умови
розвитку та реалізації свого потенціалу для власного та суспільного блага. Генеральна
мета : Шляхом співпраці дітей, батьків, учителів, громади, розуміючи,
що кожен є самоцінною особистістю, через відкриті щирі стосунки, беззаперечне
прийняття дитини, свободу і творчість учителя створити умови для гармонійного
розвитку дитини та продовжувати роботу над формуванням школи дружньої до
дитини.
Завдання:
- Підвищити якість освітніх послуг у відповідності з освітніми стандартами.
Реалізовувалась шляхом внутрішкільного
контролю за освітнім процесом. Аналізом
результативності навчальної, спортивної, творчої діяльності вихованців та
вчителів та запровадженням принципів
академічної доброчесності в практику повсякденної роботи .
- Забезпечити права дітей на вибір видів і форм діяльності, створити
оптимальні умови для виявлення та розвитку творчої обдарованості кожного учня
закладу
- Розвивати досвід
партнерства, волонтерства , самоврядування.
- Реалізовувати
інтелектуальний потенціал та емоційний інтелект дітей та дорослих шляхом
активного залучення до навчальної та суспільно –громадської діяльності Реалізовувалось шляхом залучення вихованців до
максимально можливої кількості творчих конкурсів та інтелектуальних змагань .В цілому за навчальний рік вихованці здобули 56 перемог
в конкурсах на рівні громади та 37 перемог обласного рівня
- Забезпечити позитивний
імідж навчального закладу.
Реалізовувалось як через
формування сучасного зовнішнього іміджу ,так і через підвищення активності у
творчих ,інтелектуальних конкурсах та акценті на особистій відповідальності за
результативність участі в них.
- Здійснювати освітній
процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей
учнів.
Реалізовувалась шляхом
впровадження інклюзивної форми навчання для здобувачів освіти з особливими потребами в 3,5 класах з вересня 2020 року
та вибором інваріативної складової
навчальних планів на поточний навчальний
рік.
- Забезпечити збереження та
зміцнення здоров’я дітей .
Цілі та задачі освітнього процесу школи
·
Охоплення дітей всіма формами шкільної освіти
та вжиття невідкладних заходів щодо стовідсоткового залучення дітей шеститирічного віку до дошкільної освіти;
·
Впровадження нового державного стандарту
початкової та базової загальної середньої освіти;
Створено максимально
можливі умови для начання учнів 1 класу НУШ
·
Надання фахової
психолого-педагогічної допомоги родинам у вихованні і розвитку дітей
дошкільного віку, у тому числі з особливими потребами;
·
Забезпечення заходів на покращення іміджу
навчального закладу з метою збільшення мережі навчального закладу;
·
Розробка перспективного плану розвитку
навчального закладу в умовах реформування суспільства та освіти;
·
Участь в всеукраїнській інформаційній системі
управління освітою;
·
Удосконалення
змісту, форми та методів роботи з педагогічними кадрами;
·
Забезпечення особистісно-зорієнтованої
підготовки здібних та обдарованих учнів та посилити мотивацію школярів та
вчителів для участі в олімпіадах, змаганнях та конкурсах;
·
Подальша робота
над оволодінням педагогічними працівниками інформаційно-комунікативними
технологіями та їх впровадженням у навчально-виховний процес;
В 2020-2021 навчальному році заклад розпочав роботу над новою над науково-методичною проблемою освіти
громади «Забезпечення якісної освіти методом
формування інноваційної культури педагога як головного чинника в реалізації
державних освітніх ініціатив, творчому та інтелектуальному розвитку учнів в
умовах Нової української школи» в
рамках якої сплановано роботу власне колективу закладу над вирішенням проблеми
«Реалізація інноваційних педагогічних технологій освіти на засадах
компетентнісного підходу в контексті положень «Нової української школи». Поточний рік був першим роком роботи над
проблемою, тому опрацьовувались теоретичні засади, провелась організаційна
педагогічна рада, розпочалась індивідуальна робота вчителів над практичним
втіленням завдань реалізації проблеми.
Освітня діяльність здійснюється закладом в
класно-урочній формі. Навчальний час поділено на 2 семестри. Загальна кількість
канікулярного часу -30 календарних днів. Застосовуються різноманітні форми
уроків,в тому числі нестандартні. В залежності від рівня кваліфікації вчителя
та його особистісного бачення системи
вивчення предмету , використовуються елементи технології формування критичного
мислення, розвивального навчання,
інформаційно-комунікаційних технологій,
особистісного орієнтованого навчання та інші. З листопада 2020 року освітній процес здійснювався в
дистанційній формі, що змусило всіх учасників перебудовувати свою роботу,
опановувати електронні засоби навчання та роботу на освітніх он-лайн
платформах. З цим завданням справились практично всі вчителі і навесні всі
уроки дистанційного навчання проводились в он-лайн режимі не менше як 15 хв
кожного уроку. Осторонь цієї форми навчання залишився лише один педагог Драний
ОІ, який дистанційні уроки епізодично провів в он -лайн режимі, а систематично
працював через надання письмових контрольних завдань з тем.
Робочі навчальні плани на 2020/2021навчальний рік
складено у
відповідності з чинними нормативами: для 1-2 класів за
навчальними планами для початкової школи відповідно до типових освітніх програм для 1-2 класів ЗЗСО,
затверджених наказом МОН від 08.10 2019 року № 1227,
для 3 класу відповідно до Типових освітніх програм для закладів загальної
середньої освіти під редакцією Савченко О Я,
затверджених Колегії МОН України від 22.02.2018р.та навчальними планами для
інклюзивних класів , затверджених наказом МОН України від 26.07.2018 №814,
додаток 9,
для 4 класів – за навчальними планами початкової школи, відповідно до
Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня,
затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018р. № 407.
для 5-9-х класів – за навчальними планами закладів загальної середньої
освіти ІІ ступеня , відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної
середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від 20.04.2018р.
№ 405.
для 10-х-11-х класів – – за навчальними планами для 10-11 класів закладів
загальної середньої освіти , відповідно до Типової освітньої програми закладів
загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом МОН України від
20.04.2018р. № 408.
До варіативної частини навчального плану включено години російської мови(5-
6 класи),додаткові години для вивчення
української мови та літератури( 9 клас), української мови та математики( 1,2
класи)Години гурткової роботи в кількості 2 на тиждень виділено для заняття
ігровими видами спорту ( волейбол, баскетбол, футбол)
Відповідно до статті 16 Закону України "Про загальну середню
освіту" навчальні заняття організовуються за семестровою системою,
навчальний рік розпочинається 1 вересня та закінчується не пізніше 1 липня.
Також проводяться осінні, зимові, весняні та літні канікули. Навчальний час
розподілено на два семестри. Години інваріантної частини навчального плану
складено на основі Типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти
І, ІІ та ІІІ ступенів, затверджених наказами МОН за №№ 405,406,407,408,
відповідно до типових навчальних планів початкова школа додаток таблиця 2,
основна школа Додаток 5-8кл. Таблиця1 та 9кл таблиця 8, середня школа 10 кл.
додаток таблиці 2,. 11 кл. додаток таблиця 2.У процесі складання навчального
плану враховано філологічний профіль
навчання та кількість дітей,що навчаються в 11 класі. Для реалізації запитів
учнів продовжено вивчення інтегрованого
курсу « Природничі науки» .Оскільки навчання в 4,7,8 класах здійснюється в індивідуальній
формі ( педагогічний патронаж) варіативна складова їх навчальних планів не
формувалась. До варіативної складової навчального плану5,6 включено години
російської мови,11класу спецкурси,
додаткові години для вивчення окремих предметів (, біологія, історія,
математика,українська мова,українська література), консультації. Варіативність
змісту освіти реалізується через запровадження в навчальних програмах
резервного часу для введення додаткових занять, курсів за вибором, що створює
простір для задоволення освітніх потреб та пізнавальних інтересів учнів у
галузях пов’язаних з обраним профілем (філологічний).
Протягом року приділялась значна увага роботі з
педагогічними працівниками школи. Перш за все вона проводилась в рамках
атестації педагогічних працівників. Атестація вчителів школи як чинник
виявлення професіоналізму, компетентності вчителя, відіграє важливу роль у
результативності навчально-виховного процесу.
Під час
атестації виявляються професійні нахили, якості вчителя, рівень загальної
культури, створюються оптимальні умови для вивчення та впровадження передового
педагогічного досвіду кращих вчителів. Атестація для вчителів стає перевіркою
їхнього особистого зростання, можливістю поділитися з колегами своїми
здобутками, іспитом на компетентність. Тому адміністрація школи, психологічна
служба та атестаційна комісія тісно співпрацюють, координують свої дії
відповідно до таких завдань:
- вивчати професійні якості
вчителя;
- враховувати потенційні
можливості вчителя відповідно до вимог сучасної педагогіки, дидактики та
психології:
- неухильно дотримуватись
вимог зазначеного Положення та керуватися кваліфікаційними характеристиками
відповідно до встановлення кваліфікаційних категорій;
- максимально
використовувати мотиваційну та стимуляційну функції атестації;
- створити всі умови для
виявлення, вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду.
За звітний період в школі про
атестовано 3 педагоги. Вчитель Кодрян ЛІ, підтвердили свою кваліфікаційну категорію,
обмежившись відкритими уроками для членів шкільної атестаційної комісії.
Відкритих виховних заходів та уроків для вчителів -фізиків громади не
проводилось. Вчитель Лютий ММ підвищив свій професійний рівень, йому
встановлено ІІ кваліфікаційну категорію. Останні 2 роки вчитель очолює фахове
об’єднання вчителів фізкультури громади, приймає активну участь у всіх
спортивних подіях, організував та провів першу он-лайн олімпіаду з фізичної
культури в рамках Малинівської громади. Вчитель Дудченко ЛВ підтвердила вищу
кваліфікаційну категорію та педагогічне звання «старший вчитель». В рамках
атестації вчитель провела відкритий урок для членів атестаційної комісії громади
та виховний захід,:майстер -класз виготовлення ляльки мотанки . Проведені
заходи отримали високу оцінку членів атестаційної комісії громади.
Частково вирішуваласть проблема з інформатизацією закладу. Школа має комп’ютерний клас, який переоснащено
протягом навчального року: придбано 3 нових моноблоки та отримано 3 ноутбуки
від Гуляйпільскої районної ради; відремонтовано та доукомплектовано наявні
компютери. Наразі в кабінеті функціонує 10 комп’ютерів, що достатньо для
організації роботи по принципу 1 учень-1 комп’ютер. Окрім того в кабінеті
встановлено інтерактивний комплекс з ліцензованим програмним забезпеченням. Розвиток
матеріальної бази кабінету дав перші результати : учень 9 класу Бойко Богдан
разом з вчителем Опішняк МЮ став фіналістом Всеукраїнського чемпіонату з
інформаційних технологій «Екософт 2021» в номінації Компютерне мистецтво. Не до
кінця вирішеним є питання функціонування шкільного офіційного сайту .Впродовж
року активно функціонувала сторінка школи у Фейсбук, а от на офіційному сайті
висвітлювалась робота закладу епізодично.
В школі визначена чітка структура методичної роботи, яка складається із взаємопов’язаних та взаємодіючих елементів: педагогічна
рада, яка визначає основні напрямки і завдання, конкретні форми роботи педагогічного колективу та приймає рішення з основних питань діяльності школи; шкільні методичні
об’єднання; творчі групи вчителів з певних
проблем освітнього процесу. Недоліками в організації методичної
роботи є відсутність у методичному кабінеті школи технічних засобів навчання,
аудіо-, відеотеки кращих освітянських доробок
школи. Вчителі не займалися науково-дослідницькою роботою, бо відсутні
творчі зв′язки і контакти з аналогічними підрозділами в інших школах, вищих
навчальних закладах. Не проводилася
робота з розробки нових авторських навчальних програм. Не всі методичні
об`єднання працювали однаково ефективно. Їх засідання не завжди повною мірою
відповідали інтересам і потребам вчителів. На жаль, не всі вчителі школи беруть участь у професійних конкурсах. А тому у 2021/2022 навчальному році більше уваги потрібно приділяти
роботі методичних об'єднань, творчих груп.
Ефективність
роботи педагогічного колективу це річні
навчальні досягнення учнів. За підсумками року учнів з початковим рівнем засвоєння знань
немає ; 34 учні навчаються на середньому рівні (61%), 8 учнів на достатньому(24
%) і 6 учнів на високому ( 15%) . Якість знань здобувачів освіти в закладі на
кінець року становить 40 % ,що дещо нижче відповідного показника минулого року.
Наразі педагогічному колективу є над чим працювати, нагальною є проблема
введення в практику ефективніших форм і
методів проведення навчальних занять та
розширення дієвих засобів навчання в дистанційному режимі.
Не менш вагомими показником діяльності школи є участь здобувачів освіти в інтелектуальних випробуваннях
та творчих конкурсах .За минулий навчальний рік учні школи здобули 43 нагород(проти
65 в минулому році) за перемогу в ІІ
районних етапах таких конкурсів, 27 нагород (проти 25 в минулому році)
отримали учні за перемоги в ІІІ обласному етапі творчих конкурсів. 10 вчителів
школи отримали грамоти та подяки відділу освіти громади за підготовку переможців інтелектуальних та
творчих змагань
7.Управлінська діяльність у навчальному закладі:
Першочерговим завданням адміністрації є
організація роботи школи, де колектив має спільну мету, обумовлену світовими,
державними, регіональними тенденціями розвитку освіти; формування системи
показників та оцінок, які контролюють, оцінюють та регулюють процеси в
управлінні.
Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва школою більш близький до
демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки
колективу й інтересів справи. Рішення до управління та контролю за
навчально-виховним процесом адміністрація школи приймає колегіально.
Застосування принципу раціонального поєднання традиційного і
інноваційного в управлінні внесло зміни в основні завдання, функції, форми та
методи діяльності керівника і сформувало нові підходи:
·
підготовка конкурентоспроможних випускників;
·
створення конкурентоздатного освітнього середовища;
·
використання комп’ютерної мережі Інтернет;
·
створення правових, організаційних, психологічних умов
для здійснення діяльності педагога;
·
соціальна та психологічна підтримка педагогів-новаторів.
Модернізованими управлінськими функціями є: прогностична,
політико-дипломатична, консультативна, менеджерська, представницька.
Вивчення
стану навчально-виховного
процесу, динаміки змін навчальних досягнень учнів, професійної компетентності
педагогічних працівників.
Протягом 2020/2021
навчального року весь педагогічний колектив школи працював відповідно до
поставленої проблеми щодо підвищення іміджу школи, а саме: працював над виробленням спільного бачення перспектив, визначенням і формулюванням ролі школи у вихованні дітей. Враховуючи проведену
роботу і виходячи з можливостей школи виховний процес був спрямований на
виконання основних завдань - національно-патріотичне виховання на засадах
моральних та культурних цінностей, історії, систему вчинків, які мотивуються
любов'ю, вірою, волею, усвідомленням відповідальності, забезпечення фізичного,
морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої
творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого
вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і
виховання дітей. Результатом проведеної роботи є першість школи за показниками виховної роботи
серед закладів громади..
На
виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 14.06.2013 № 768 «Про
затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з
особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів» було проведено роботу щодо обліку дітей з
особливими освітніми потребами і банк даних таких дітей в закладі налічує 5 дітей.
Адміністрацією закладу, класними керівниками, практичним психологом школи Марченко
КІ та асистентами вчителів Суховою ТА та Алєйкіною ВВ складено план заходів
щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у
тому числі дітей з інвалідністю у 2020/2021 навчальному
році, характеристики учнів, індивідуальні програми соціально-психологічного
супроводу.
Щоквартально оновлювався банк
даних дітей пільгових категорій. Ця робота проводилася на підставі відповідних
документів, класними керівниками проводились обстеження умов проживання та
виховання дітей, про що свідчать акти, складені комісіями( окрім сімей, які
категорично відмовились від обстеження)
З метою соціальної
підтримки та соціального супроводу дітей здійснювався соціально-педагогічний
патронаж дітей, які потребують соціальної допомоги, надавались практичні
рекомендації соціального напрямку батькам, опікунам; проводились засідання
«круглого столу» за участю лікарів, психолога;
велась роз’яснювальна робота серед дітей з питань захисту їх прав,
організовувались змістовне дозвілля під час відпочинку дітей у канікулярний
період. У випадках потрапляння дітей в скрутну життєву ситуацію ( Кілімов Є,6
клас) до спільної роботи залучались дільничний поліцейський Кошкалда ЮЮ,,
сімейний лікар Лисенко МВ, сільський староста Жовнір ОА.
На виконання Інструкції про розподіл учнів на групи для
занять на уроках фізичної культури, затвердженої наказом Міністерства освіти і
науки України від 20.07.2009 за №
518/674 «Про забезпечення медико-педагогічного контролю за фізичним вихованням
учнів загальноосвітніх навчальних закладів», відповідно до списків, складених
шкільною медичною сестрою Дядюн ІІ на підставі довідок про стан здоров′я, у
яких визначено групи для занять на уроках фізичної культури та з метою належної
організації занять з учнями, які мають відхилення у стані здоров'я і оптимізації
їх рухової активності, учні школи були розподілені на групи здоров'я та
поставлені на диспансерний облік, про що видано відповідний наказ по школі від
01.10.2020 № 128 «Про розподіл учнів за медичними групами для організації
занять фізичною культурою з ними». Заступником директора з навчально-виховної роботи Жовнір МІ. складено
реєстр учнів, віднесених до підготовчої та спеціальної груп, відповідно до
Інструкції про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури,
затвердженої спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України та
Міністерства освіти і науки України від 20.07.2009 № 518/674.
8.Робота з батьками та громадськістю у
навчальному
закладі:
протягом звітного періоду робота закладу
проводилась в тісній співпраці з батьківською громадськістю в
особі батьківської ради закладу голова
Карнаух КВ, сільським старостою Жовніром
ОА, СВК «Любимівським» та особисто Курманом СІ. На жаль не відчувалась очікувана підтримка від особистих селянських
господарств ,окрім окремих випадків (Радуль ЄА, Дядюн ГВ, Цапля ЄЄ). Хотілося б
на майбутнє більш ініціативності від насамперед батьків. Особливо в тих
питаннях організації освітнього простору ,розв’язання яких потребують їх діти
першочергово.
Немає коментарів:
Дописати коментар